Bardzo wielu firmom opłaca się inwestycja w gadżety reklamowe, takie jak koszulka z haftowanym logo. Tego typu produkty skierowane są zarówno do klientów marki, jak i własnych pracowników, którzy stanowią żywą wizytówkę przedsiębiorstwa. O tym, kiedy warto postarać się o własny nadruk na koszulkach i jakimi technikami można go wykonać, piszemy w naszym artykule.
Indywidualne znakowanie dotyczy dziś bardzo wielu części garderoby – czapek zimowych, czapek z daszkiem, kurtek, bluz czy spodni – ale niezmiennie do najpopularniejszych należą bluzki i koszulki. My jesteśmy zwolennikami zwłaszcza koszulek polo, ze względu na ich uniwersalny charakter i zawsze modny fason.
Dlaczego warto zamówić koszulki polo z własnym logo?
Odzież reklamowa ma bardzo ważny wymiar wizerunkowy. Jeśli pracownicy przedsiębiorstwa zaczynają nosić ubrania ze znakiem firmowym, mocniej utożsamiają się z marką. Ich zachowanie w pracy, wysokie standardy obsługi klientów, wiedza i doświadczenie wpływają korzystnie na wizerunek przedsiębiorstwa. Po pewnym czasie klienci błyskawicznie rozpoznają zestawy ubrań lub przynajmniej charakterystyczne elementy – np. koszulki polo z haftem. Każda osoba ubrana w taki strój budzi skojarzenia z firmą, którą reprezentuje i współtworzy jej opinię, a jednocześnie sama zostaje uwiarygodniona. Serwisant, dostawca czy przedstawiciel handlowy w koszulce z haftowanym logo wzbudza większe zaufanie, niż osoba w stroju prywatnym lub pozbawionym oznakowań.
Koszulki polo z własnym logo przedsiębiorstwa mogą wykorzystać także ofiarowując je klientom pod postacią gratisów, nagród w konkursach czy też gadżetów sponsorskich.
Jakimi technikami można wykonać własny nadruk na koszulce?
Nadrukowywanie wzoru to jedna z możliwości znakowania odzieży reklamowej. Standardowo wybiera się tu jedną z trzech metod. Wybór zależy od oczekiwanych efektów znakowania, a także budżetu, jakim dysponuje klient.
- Nadruk sitodrukiem – lubiany ze względu na stosunkowo niską cenę, zwłaszcza przy większych zamówieniach. Polega na nanoszeniu farby bezpośrednio na znakowaną tkaninę. Bardzo często wykorzystujemy go podczas produkcji dużych partii T-shirtów firmowych.
- Nadruk flex – wyróżnia się atrakcyjną ceną, przy bardzo dobrych efektach znakowania. W tej technologii własny nadruk na koszulce wymaga najpierw przeniesienia wzoru na specjalną, bardzo cienką folię, a dopiero wraz z tą folią – na tkaninę, z której uszyta jest odzież. Tak wykonane znakowanie jest trwałe i odporne na spieranie.
- Nadruk flock – optymalny w przypadku mniejszych partii odzieży reklamowej, gdy wymagana jest najwyższa trwałość i jakość nadruku. Grubsza folia wykorzystywana do wykonania wzoru zapewnia mocniejszy i głębszy kolor, jest także najbardziej odporna na spieranie czy blaknięcie. Jeśli firma chce zamówić koszulki polo z własnym logo rekomendujemy właśnie nadruk flock lub flex.
A może koszulka z haftowanym logo?
Inną polecaną metodą znakowania odzieży jest haft komputerowy. Również w tym przypadku można wybrać jeden z trzech wariantów:
- Haft bezpośredni – czyli wykonywany bezpośrednio na tkaninie, z której uszyta jest odzież.
- Haft na wykrojach – czyli na częściach odzieży (np. kołnierzyku albo kieszonce), która dopiero po oznakowaniu zostanie zszyta. To godna polecenia opcja, jeśli przedsiębiorstwo planuje zamówić indywidualną usługę szycia koszulek polo z własnym logo.
- Haft w formie emblematu l – do jego wykonania nie musimy mieć dostępu do znakowanej odzieży. Naszywki wyhaftowane komputerowo dopiero po wyprodukowaniu przymocowuje się do tkaniny.
Bez względu na wybraną technologię znakowania, trzeba dokładnie przemyśleć rodzaj, wielkość i umiejscowienie wzoru. Warto uczyć się od najlepszych – analizując stroje pracowników znanych i dużych marek, od lat funkcjonujących na światowym rynku.